Тренінг «МИ - ДРУЖНА КОМАНДА!»

2020-09-24

/Files/images/psiholslujba/adaptatsya_5kl/120201725_751360825711880_4430869617814337755_o.jpg

З метою успішної адаптації учнів п’ятого класу, у Степанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів 24 вересня 2020 року проведений тренінг «МИ - ДРУЖНА КОМАНДА!» на свіжому повітрі.
Мета тренінгу допомогти усвідомити цінність особистості, важливість колективу в житті людини, розвивати життєві навички толерантності, сприяти більш швидкому встановленню товариських відносин між учнями.
Під час тренінгу учні мали можливість стати єдиним цілим для досягнень конкретних цілей і завдань. Адже як добре, коли тебе розуміє і підтримує твій товариш, почути і допомогти, коли необхідна ця допомога, і розуміти один одного навіть без слів. Згуртований колектив досягає багатьох вершин і перемог.

/Files/images/psiholslujba/adaptatsya_5kl/120103473_751361072378522_3759121679156818086_o.jpg/Files/images/psiholslujba/adaptatsya_5kl/120250382_751361199045176_2842349244328897581_o.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 0

ТИЖДЕНЬ ПСИХОЛОГІЇ

/Files/images/psiholog/Безымянный коллаж.jpg

Уже декілька років поспіль у Степанівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів навесні напередодні професійного свята психолога традиційно проводиться Тиждень психології. Цього року він проходив з 21.04 по 24.04 2020 н. р. дистанційно в умовах карантину під час пандемії.

Головна мета заходу – залучення до психологічної культури всіх учасників освітнього процесу, популяризація науки психології в школі.

У рамках тематичного тижня проведено багато цікавих заходів, творчих конкурсів та завдань:

· створення рекомендації для учнів та батьків «Безпека дітей в Інтернеті»;

· перегляд цікавих фільмів усією родиною;

· ігри та розваги на дозвіллі вдома;

· проведення челленджу #КВІТЧЕЛ ( Створення квітки чеснот людини, як символ миру);

· створення відео про добро, гарні справи на блозі психологічної служби;

· селфі ««Усміхнись світові і він посміхнеться тобі».

Активність учасників, щирі слова вдячності, позитивні відгуки про роботу, мінімум конфліктів та успішне розв’язання проблем – це і є результат роботи соціально-психологічної служби, її найвища оцінка.

Тиждень психології (відео)

/Files/images/psiholog/6.png

/Files/images/psiholog/1.png



Подаруй дитині життя…

2020-02-28

/Files/images/psiholslujba1/88347018_597506124430685_7036599136132530176_o.jpg

Щороку в закладах освіти України проводиться Всеукраїнська благодійна акція «Назустріч мрії», яка здійснює мрії онкохворих, розсіяних склерозом та віч-інфікованих дітей.
Благодійний фонд «Сильні Духом» займається дитячою реабілітацією, допомагає знайти сили важкохворим дітям, дарує їм посмішку, а також допомагає у здійсненні заповітної мрії, що надає можливість жити та посміхатися. Недарма символом акції є метелик, що дарує їм надію на одужання.
Школярі, батьки та вчителі Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з добрими й відкритими серцями вже декілька років поспіль беруть участь у акції «Назустріч мрії» за сприянням психологічної служби та волонтерів.Частина зібраних коштів буде передана учню нашої школи, який на даний час проходить післяопераційну реабілітацію.
Дякуємо усім, хто допомагає в здійсненні дитячої мрії, а вона для всіх одна - ЖИТИ.

/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/87864301_597507981097166_1881003673429999616_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/88191385_597506564430641_3398468125081993216_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/88175385_597508121097152_2930753552416505856_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/87979616_597507857763845_5538597522055888896_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/87866956_597507297763901_8455982537792028672_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/87861956_597506707763960_774290497895137280_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/87837777_597507127763918_8012369534885298176_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/87784169_597506927763938_3795026050409299968_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/nazustrch_mr/85066124_597506347763996_2159608198942687232_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/88321433_597507541097210_1665753617795121152_o.jpg/Files/images/psiholslujba1/88237139_597508281097136_1542932418011332608_o.jpg


Екскурсія до СНАУ

2020-01-28

/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84990924_577859639728667_4270020137374973952_o.jpg

28 січня учні 10-11 класів Степанівської ЗОШ І - ІІІ ступенів відвідали Сумський національний аграрний університет, який проводить підготовку фахівців на 8 факультетах за 27 спеціальностями.

Викладачі закладу ознайомили учнів з перевагами навчання в СНАУ. Студентське самоврядування провело цікаву екскурсію по кабінетах, майстернях, лабораторіях вишу. Вони з власного досвіду розповіли про навчання та стажування за кордоном.

Для учнів проведено майстер-клас з фахівцями кінологічної служби.А на завершення – молодіжна атмосфера, незвичайний інтер’єр студентського кафе та смачна піца.

/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84767168_577860646395233_7702576709215715328_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/83408535_577860176395280_7846446658953936896_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/83910877_577860556395242_710499186893651968_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/83490063_577860709728560_1458880552273707008_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84037901_577860286395269_8984672262942621696_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84095489_577861386395159_664315412149698560_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84191195_577859973061967_4136959258816151552_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84355634_577860429728588_3437032082381996032_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84780125_577861176395180_6086305598616371200_o.jpg/Files/images/proforntatsya_mayster-klas/snau/84333662_577860949728536_8069233132357812224_o.jpg


«Сімейні радники Сумщини»

2020-01-21

/Files/images/psiholslujba/1448434462_2.jpg

ДО УВАГИ БАТЬКІВ ТА ШКОЛЯРІВ!

  • Ви потерпаєте від насильства в родині?
  • Не знаєте куди звернутися, щоб проблема була вирішена і не отримала розголосу?
  • Ваша дитина не отримує аліментів?

Запрошуємо вас на безкоштовні консультації та дружні бесіди до сімейних радниць. Анонімність гарантується!

Адреса: м. Суми, пл. Незалежності, б. 8

Група в Facebook «Сімейні радники Сумщини»:

https://www.facebook.com/groups/665575643918718/

(графік роботи сімейних радниць оголошується на сторінці групи)

Сімейні радники – це активні українці, лідери суспільної думки у власній громаді, які допомагають іншим людям захищати свої права: спільно з юристами системи безоплатної правової допомоги, фахівцями державної виконавчої служби, психологами, співробітниками Національної поліції та інших органів влади допомагають громадянам отримувати інформацію з питань сімейного права. Сімейні радники працюють як волонтери та забезпечують комунікацію між громадянами та відповідними співробітниками Мін’юсту, інших органів державної влади.

Сімейні радниці на Сумщині – досвідчені освітянки та громадські діячки: Ольга Полякова і Людмила Пономаренко: доцент і викладач кафедри соціальної роботи i менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету, керівниці громадської організації «Лiга сучасних жінок».

У роботі сімейних радниць є два провідні напрями – сприяння виплаті аліментів, як засобу задоволення потреб дитини у її розвитку, та попередження домашнього насильства, яке чинить не лише особисту шкоду, але й гальмує демократичний розвиток на рівні регіону та держави.

Контактні дані сімейних радниць:

Ольга Полякова (050) 40 71 490

Людмила Пономаренко (066) 83 27 220


Нарада керівників служб порозуміння

22 січня 2020 року педагог соціальний Черкасова А.О., взяла участь у нараді керівників служб порозуміння закладів освіти. Під час наради було розглянуто питання впровадження відновного підходу в практику роботи закладів загальної середньої освіти, запровадження відновних практик (медіація, техніка «коло»), напрямки діяльності служби порозуміння закладу освіти.

/Files/images/psiholog/82892512_574718916415262_5071669465276481536_o.jpg

/Files/images/psiholog/82790803_574720303081790_5749259148164333568_o.jpg



«Клініка дружня до молоді»

2019-12-24

/Files/images/healthy_school/klnka/IMG-93ef946c408478f4e3ed5713a54c7952-V.jpg

У рамках проекту #HealthySchools_UA

З метою профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі та пропаганди здорового способу життя 24 грудня 2019 року учні 10-11 класів Степанівської ЗОШ І – ІІІ ступенів відвідали відділення медико-соціальної допомоги «Клініка дружня до молоді».

Старшокласники брали участь у тренінгу на тему «Репродуктивне здоров’я та відповідальна поведінка молоді. Профілактика ВІЛ̸ СНІД».

Основне завдання заходу – усвідомлення підлітками зв'язку між способом життя і ризиком інфікування, формування почуття відповідальності за власне здоров’я, розвиток вміння самостійно мислити та виховувати активну життєву позицію.

/Files/images/healthy_school/klnka/IMG-102aca732cc11bc49e4ff39f659d0bab-V.jpg/Files/images/healthy_school/klnka/IMG-597d966487b6815094442a62dfb7ccfc-V.jpg/Files/images/healthy_school/klnka/IMG-37dd9acee2d76859d3342b41815b6108-V.jpg/Files/images/healthy_school/klnka/IMG-aaa6a0001c9202c271dada8af7ca71ad-V.jpg


Семінар педагогів соціальних


Питання інтеграції в освітній процес дітей з особливими освітніми потребами є досить актуальним в умовах реформації освіти. Важливим аспектом в данному контексті питання є значення і роль діяльності працівників психологічної служби закладів освіти України, зокрема педагога соціального.

Так, 11.12.2019 на базі ОЗ Хотінської спеціалізованої школи I-III ступенів Хотінської селищної ради відбувся районний семінар педагогів соціальних з теми «Соціальний супровід і підтримка дітей з особливими освітніми потребами». Педагогами соціальними були розглянуті питання навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії та їх соціального супроводу.

Практичний блок роботи забезпечила педагог соціальний Степанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Степанівської селищної ради Черкасова Аліна Олександрівна з теми «Формування соціально-психологічної готовності педагогів до роботи з дітьми з ООП. Спеціалісти долучилися до рефлексії щодо проведеного заходу співпрацюючи у «дружнім колі».

/Files/images/psiholog/78745239_568945373930605_3980267349935652864_n.jpg

/Files/images/psiholog/79530391_568945570597252_92911550045618176_n.jpg


Ярмарок доброти

2019-12-03

/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-dbcf4df7cc06e484bf8ad97b9be51a4f-V.jpg

З нагоди Міжнародного дня людей з обмеженими можливостями відбувся щорічний благодійний "Ярмарок доброти". Зібрані кошти підуть на добрі справи від Святого Миколая.

/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-8fe0dfaa80b94bddaf60330fa73a3a4a-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-2c8bfa94fda76f59f9100cc8d51a5e55-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-4bc1cef710dcad473bad522ca0c08fa8-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-5090c990d380ca4fe22d5f62463e8d66-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-1c62db2c4b1d15ab85a0b2f6b3e99c83-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-33acf1a2624ae0dbbe44e3cdebe9dc18-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-8e05a258dd8141fef5a10e8eb855dbc4-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-a09e5e261bad70ea1371552d80410f15-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-c2f56db7e16bf1b6c58195f8836f3df2-V.jpg/Files/images/yarmarok_dobroti/IMG-d5eadc0ce31dd48f5dfb7654e2d25c24-V.jpg


Ярмарок доброти

/Files/images/yarmarok_dobroti/Безымянный.png


ТИЖДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ

/Files/images/psiholog/78345394_1402960253211442_5020288303362998272_n.jpg

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності (16 листопада) та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей, пропаганди принципів терпимості в усіх учасників освітнього процесу з 11 по 15 листопада 2019 року в Степанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено ТИЖДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ. Упродовж тижня робота психологічної служби школи була спрямована на розуміння необхідності реалізації принципів толерантності в суспільстві, потребу злагоди, повагу до інших людей, їхніх думок, дотримання своїх переконань і визнання такого ж права за іншими.

Упродовж тижня Толерантності всі учні школи брали активну участь у заходах, які змінювали один одного. З учнями проведені години спілкування «Толерантність – рука дружби», «Без толерантності немає дружби», анкетування «Чи толерантна ти людина», перегляд і обговорення мультфільмів про добрі справи, дружбу, заняття-тренінг«Що такетолерантність». У кінці тижня учні створили фотоколаж «У моїй школі живе толерантність».

/Files/images/psiholog/74808333_439452310282067_833077484802015232_n.jpg

/Files/images/psiholog/78255413_823105558132941_1018362850692825088_n.jpg



Я - захисник/захисниця України

2019-10-22

/Files/images/vyskomat/73139392_498297807684851_359069165845217280_n.jpg

З метою покращення національно-патріотичного виховання та популяризації служби у лавах Збройних сил України 22 жовтня 2019 року в Степанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів для здобувачів освіти 10-11 класів проведено профорієнтаційний захід «Я- захисник/захисниця України».
Підполковник у відставці, головний спеціаліст відділення комплектування
Сумського районного військового комісаріату Сумської області, Олексієнко Петро Петрович проінформував учнів про службу в різних родах військ України, переваги військової освіти в Україні та особливості прийому громадян на перший курс.
Інспектор з військового обліку та бронювання військовозобов’язаних призовників Степанівської селищної ради Горлач Т.Л. та педагог соціальний Черкасова А.О. провели роз’яснювальну роботу про порядок становлення на військовий облік юнаків,що досягли 16 років.

/Files/images/vyskomat/73475093_498298001018165_8937168258201550848_n.jpg


VІІІ обласний зліт шкільних медіаторів

/Files/images/psiholog/71225890_489851511568670_8517470801430052864_n.jpg

01 жовтня 2019 року педагог соціальний Черкасова А.О. та учениця 10 класу Ященко Анжела відвідали VІІІ обласний зліт шкільних медіаторів та керівників служб порозуміння закладів освіти області. Під час зльоту учасники демонстрували свої знання з відновних практик (медіація, техніка "Коло"), складали притчі на тему "Світ без конфліктів", дивували своєю творчістю.

/Files/images/psiholog/71547460_489850811568740_3641026480433004544_n.jpg


МИ -ПРОТИ БУЛІНГУ

2019-09-20

Булінг.... Одна з найпошириніших проблем сучасності. Діти все частіше виявляють жорстокість один до одного.

/Files/images/16_dnv/bulng_2019/IMG-dec2dfc9eb6c55e7ce2fb779ae753738-V.jpg

З метою ознайомлення учнів із поняттям «булінг»,його ознаками, видами та методами профілактики в Степанівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів з 16 по 20 вересня 2019 року проведено Тиждень протидії булінгу.

Під час години спілкування «Скажи – “НІ!” булінгу», тренінгових занять «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Поговоримо про булінг та кібербулінг» учні переглянули відеоролики «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в Інтернеті», обговорили і визначили чим конфлікт відрізняється від булінгу, як захистити себе та до кого звертатися по допомогу; підготували виставку плакатів під гаслом «МИ -ПРОТИ БУЛІНГУ».

Серед дітей проведено анкетування з метою визначення розуміння понять «булінг», «кібербулінг». Особлива увага зверталася на номери гарячих ліній, за якими можна звернутися у випадках вчинення булінгу. Оформлено стенд «STOP Булінг». Створені та розповсюдженні пам’ятки «Зупинемо булінг разом».

/Files/images/16_dnv/bulng_2019/IMG-ec0174bd673e6785b9205549f8c5cc06-V.jpg/Files/images/16_dnv/bulng_2019/IMG-9756d58a4d719b69e4c1d4834f61354c-V.jpg/Files/images/16_dnv/bulng_2019/IMG-78795c26ca53cad532534c461ffe5ab2-V.jpg/Files/images/16_dnv/bulng_2019/IMG-fadfd894e2d79211339155f7148ee658-V.jpg


Зліт учасників профілактичних програм

Практичний психолог Гринчук Ю.В. спільно з ученицею 9 класу Ященко Анжелою були учасниками ХVІІ обласного зльоту учасників профілактичних програм "Я - моє здоров’я - моє життя!, "Рівний - рівному", "Дорослішай на здоров’я!", який відбувся 15 травня 2019 року .

Зліт проходив у форматі великої гри «Колесо здоров’я». Під час гри учасники зльоту мали дослідити можливості оточуючого середовища щодо збереження здоров’я людини, вплив факторів середовища на певні складові здоров’я: емоційне, фізичне, соціальне, духовне, екологічне, інтелектуальне. Це дослідження діти та дорослі проводили як безпосередньо на базі Палацу дітей та юнацтва, так і на території поруч із Палацем: вулицях Соборній, Героїв Сумщини, Покровській. По закінченню кожна група презентувала свої наробки у формі творчої презентації.

/Files/images/psiholog/IMG-2ab3956f56119f562a9f97550a1aca2d-V.jpg

/Files/images/psiholog/IMG-dc83e737f31b62ec3176b4eea2575baa-V.jpg



ПСИХОЛОГІЧНИЙ ФОРУМ

25 квітня 2019 року завідувач методичного кабінету управління освіти, культури, молоді та спорту Степанівської селищної ради Іващенко С.М. та практичний психолог Степанівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Гринчук Ю.В. відвідали VІІІ обласний Психологічний Форум «ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД В ПЕРІОД ОСВІТНІХ ЗМІН НА СУМЩИНІ».
З вітальним словом до учасників Форуму звернулися Юрій Нікітін, ректор комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент, та Віталій Панок, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки.
Учасники Форуму прослухати авторську лекцію Віталія Панка «Психологічний супровід освітніх реформ в умовах децентралізації» , а також взяли участь у роботі майстер-класів.
/Files/images/psiholog/IMG-307286b1ac5dc020d2dec9812d90aaed-V - копия.jpg
.

/Files/images/psiholog/58805639_400754700478352_1612096926373642240_n.jpg

/Files/images/psiholog/58378931_400754080478414_1169953712815210496_n (1).jpg



Краплинки милосердя

2019-04-23

/Files/images/vd_sertsya/IMG_20190423_115617059_HDR.jpg

У квітні 2019 року спільнота Степанівській ЗОШ І –ІІІ ступенів долучилася до щорічної Всеукраїнської благодійної акції «Серце до серця», під гаслом "Дитяче серденько, живи!", мета якої – збір коштів на придбання кардіологічного обладнання для Сумської обласної дитячої клінічної лікарні.

Для нашої школи – це добра традиція, яка сприяє вихованню доброзичливості, гуманності,щиросердечності, толерантності, співчутливості і ще раз підтверджує той факт, що чужого горя не буває.

Висловлюємо подяку учням, батькам, педагогам закладу та працівникам управління освіти, культури, молоді та спорту Степанівської селищної ради за небайдужість, дієву підтримку, активну громадську позицію.

Нехай наша допомога стане краплинкою у великій справі!

/Files/images/vd_sertsya/IMG_20190423_121048779.jpg/Files/images/vd_sertsya/IMG_20190423_121216178.jpg/Files/images/vd_sertsya/IMG-d4a4b25f02f3c0e0ed887cdf212b189d-V.jpg/Files/images/vd_sertsya/IMG-78950b3735c78bf868854d207e293ea3-V.jpg/Files/images/vd_sertsya/IMG-35cfc5de8d055fddc95626c2a45fa36a-V.jpg/Files/images/vd_sertsya/IMG_20190423_121439643.jpg


Інформаційна кампанія "Стоп Булінг!"

Булінг – серйозна та вкрай гостра проблема сучасності. За даними дослідження UNICEF UKRAINA на 2018 рік, 67% дітей стикалися з булінгом (були жертвою або свідком), а 40% постраждалих від цькування взагалі ні з ким не ділилися проблемою і не зверталися за допомогою. З тих, хто мовчать – 40% соромляться про це говорити, а 22% вважають що це нормальне явище.

У рамках інформаційної кампанії Стоп Булінг соціально – психологічною службою Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів були проведені: вправа «Метод розтановки сил», перегляд відеороликів про булінг, обговорення теми Булінг, гра «Це булінг?» Було обговорення, шо саме називають булінгом, як його розпізнати і що робити в складних ситуаціях, та звертатися за допомогою до дорослих (вчителів, шкільного психолога, батьків).

/Files/images/bulng/IMG-45053c8ffc818804a40e7e1d2fe5a706-V.jpg/Files/images/bulng/IMG-516f02b2c23b92693badb26fcaa872f0-V.jpg/Files/images/bulng/IMG-65c87ad72fc7cad49e1e7a95b0aaa3ee-V.jpg/Files/images/bulng/20190207_105916.jpg


Семінар педагогів соціальних

2019-03-21

/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-b94523ac7b2a489e2225fa9aff53099d-V.jpg

21 березня 2019 року в Степанівській ЗОШ І –ІІІ ступенів відбувся семінар педагогів соціальних Сумського району з теми «Профілактика та подолання синдрому «професійного вигорання» з елементами арт-терапії».

Методист РМК Литвиненко К.Ю. ознайомила з планом роботи семінару та виступила з доповіддю «Причини та чинники «емоційного вигорання» в педагогів».

Крамський В.О., педагог соціальний Новосічанської ЗОШ І –ІІІ ступенів, висвітлив питання про ризики «емоційного виснаження» і зниження професійної активності.

Педагог соціальний Черкасова А.О. провела для колег тренінгове заняття «Профілактика та подолання синдрому «професійного вигорання» з елементами арт-терапії».

Здобувачі освіти Степанівської ЗОШ І –ІІІ ступенів радо зустрічали учасників семінару, вітаючи їх з Днем щастя, бажаючи їм здоров’я, добробуту, успіхів. Та подарували краплинку щастя –« маленький концерт для рідних людей».

/Files/images/semnar_sots_ped/IMG_20190321_095010824_HDR.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG_20190321_101346586.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG_20190321_101638426.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG_20190321_101940943.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG_20190321_102625621.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-6125ad9d76db0217a03069e4c1855d2d-V.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-e896a6d3f98e6df3bf67910571fae95d-V.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-bf06dc95dd1582465583f68646126e18-V.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-e046cfaae86474da7ccc7d647e1725bb-V.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-4f31003e376b3abe6135281b19cbe569-V.jpg/Files/images/semnar_sots_ped/IMG-7818e0481d7b8602ed8f917a039d8e81-V.jpg

\


Марафон добрих справ

2019-03-11

/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_114526.jpg

Добро і милосердя – це два крила, на яких тримається людство. Волонтери Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів мають не так багато можливостей, та головне – більшість із них розуміють, що світ тримається на добрі та на гарних вчинках. Тому вчителі та учні не просто говорять про добро та чекають його від інших, а реально діють, намагаються зробити світ кращим, красивішим своїми добрими, корисними справами.

Благодійні акції об'єднують учнів, батьків, учителів у єдиній меті - допомогти, не стояти осторонь.

За лютий-березень 2019 року волонтери закладу освіти долучилися:

Ø до Всеукраїнської благодійної акції «Жінка. Мати. Берегиня», яка направлена на прищеплення любові і поваги до жінок, які виконують свій громадянський обов’язок, захищаючи кордони нашої Батьківщини;

Ø до Всеукраїнської благодійної акції «Назустріч мрії» для онкохворих дітей та дітей, які постраждали під час військових дій на сході України;

Ø до Всеукраїнської благодійної акції «Серце до серця», мета якої допомогти врятувати життя Підлепенської Вікторії, дев’ятикласниці Клепалівського НВК Буринського району Сумської області, у якої діагностовано онкологічне захворювання – Лімфому Ходжкіна. Лікарі дають усі шанси на повноцінне одужання, але лікування потребує матеріальних затрат.

Віка - чуйна, енергійна, талановита, фіналістка проекту "Майстер-шеф. Діти". Тож допоможемо родині Підлепенських упоратися з бідою!

Щира подяка всім, хто має в серці іскорку добра!

/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_100122.jpg/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_094623.jpg/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_095646.jpg/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_125016.jpg/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_093950.jpg/Files/images/marafon_dobrih_sprav/IMG_20190306_104702_1.jpg


28-30 січня 2019 року практичний психолог Гринчук Ю.В. була учасником тренінг-курсу "Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей", який був організований навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

/Files/images/psiholog/51200754_364280070792482_582651337775251456_o.jpg

/Files/images/psiholog/20190201_142114.jpg


21 грудня 2018 року волонтери учнівського об’єднання «Милосердя» Степанівської ЗОШ І – ІІІ ступенів разом з педагогом соціальним Черкасовою А.О. відвідали вихованців Сумського центру соціально-психологічної реабілітації для дітей області, щоб привітати малечу із наступаючими різдв’яно-новорічними святами, подарувавши їм солодощі, канцтовари, сувеніри та частинку свого душевного тепла.

Цьогорічна кампанія продовжила славні традиції учнівського самоврядування закладу освіти: не забувати про такі місця і знаходити час, аби поділитися своєю увагою із тими, хто її дійсно потребує.

/Files/images/psiholog/48997487_2007995779285223_5635318647963516928_o.jpg

/Files/images/psiholog/48387471_2007995772618557_6786897571563438080_n.jpg

/Files/images/psiholog/20181221_154555.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

4 грудня 2018 року в школі відбувся благодійний "Ярмарок доброти" з нагоди Міжнародного дня людей з обмежиними пможливостями. На зібрані кошти були придбанні подарунки для дітей цієї категорії, що навчаються в закладі.



/Files/images/psiholog/20181204_111710.jpg

/Files/images/psiholog/20181204_101040.jpg

/Files/images/psihologi/20181204_101943.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

На виконання Обласної програми соціального захисту населення на 2017-2021 роки у Степанівській загальноосвітній школі з 25 листопада 2018 року розпочато акцію "16 днів проти насильтва", яка триватиме до 10 грудня 2018 року.




/Files/images/psiholog/2511.jpg

У рамках проведення щорічної акції «16 днів проти насилля» 26 листопада 2018 року старшокласники переглянули презентацію на тему: «Помаранчевий світ без насильства над жінками», присвячений Міжнародному дню боротьби з насильством щодо жінок.

/Files/images/psiholog/IMG-1127ec7b1caf91e70a6f32d89bcbd54e-V.jpg

Учні початкової ланки із великим задоволенням вирізали свої долоньки і виклали з них номер національної “гарячої лінії” допомоги дітям.

/Files/images/psiholog/IMG-f081a92de1023c950ee5e0b7d5bebfa5-V.jpg

/Files/images/psiholog/20181128_140929.jpg

27 листопада 2018 року проведено флешмоб під назвою «Ми - проти насильства», мета якої привернення уваги дітей до проблем подолання насильства.

/Files/images/psiholog/20181127_130605.jpg

У фойє ІІ поверху закладу розміщено «паркан думок» відносно профілактики булінгу.

/Files/images/psiholog/20181128_125437.jpg

/Files/images/psiholog/20181128_134450.jpg

/Files/images/psiholog/IMG-428a027455dde75aa7343656fe72be08-V.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg/Files/images/psiholog/20181109_124019[1].jpg

09.11.2018 психологічна служба школи ознайомила учнів 8-9 класів з особливостями видачі паспорта громадянина України. Діти дізналися, які дані вносяться до паспорта, про документи, необхідні для його оформлення, термін розгляду заяви та вартість послуги. Школярів зацікавила інформація про особливості оформлення документів при виїзді за кордон. Практичний психолог наголосила про відповідальність за несвоєчасне оформлення паспорта громадянина України.


/Files/images/f26e40ac9d12.jpg



/Files/images/psiholog/61989265.jpg


26 квітня 2018 року, у рамках проведення тижня «Психології», практичним психологом школи Дроздовою Т.В. та соціальним педагогом Черкасовою А.О. проведено акцію «Синя стрічка квітня» з метою профілактика насильства над дітьми.


Початок цієї традиції поклала історія, що відбувається навесні 1989 року. Мешканка Норфолка ( США) Бонні Фіней довідалася про загибель свого чотирирічного онука Майкла.
Хлопчик знаходився у лікарні з травмами три тижні. Коли після закінчення тритижневого терміну дитину намагалися повернути рідній матері, Майкл плакав, кричав, що мама його не любить, і не хотів повертатися.
Бабуся за станом здоров’я не могла піклуватися про дитину і забрати Майкла до себе, хоча розуміла, що йому не можна повертатися додому.
Однак суд вирішив, що кращим місцем для дитини буде її рідний дім. Бонні Фіней більше не бачила свого онука.
Незабаром її молодша онучка також потрапила до лікарні з переломом ноги в чотирьох місцях, а на руках були опіки від сигарет.
І тільки після цього почалися пошуки зниклого Майкла. Виявилося, що хлопчик був убитий у будинку матері.
Те, що сталося, настільки сколихнуло Бонні Фіней, що вона вирішила присвятити своє життя боротьбі з насильством над дітьми. Під час похорону онука вона прив’язала синю стрічку до антени свого фургона, тим самим вона хотіла привернути увагу людей до цієї проблеми.
Незабаром її підтримали різні агентства, ділові кола, місцеві співтовариства. Багато добровольців приєдналося до неї.
Чому синій колір? Бонні Фіней пояснює це тим, що вона не може забути синці на тілі своїх онуків. Синій колір служить постійним нагадуванням про те, що необхідно боротися з насильством і захищати дітей від насилля.

/Files/images/psiholog/20180426_085740.jpg

/Files/images/psiholog/20180426_091825.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

«Серце до серця»

Відповідно до листа Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 27.03.2018 № 04.2-12/1491 «Про проведення у 2018 році щорічної благодійної акції «Серце до серця»» у Степанівській ЗОШ І-ІІІ ст. з 02 по 22.04.2018 року проведена ХІІІ Всеукраїнська акція «Серце до серця», мета якої - збір коштів для придбання медичного обладнання дітям з вадами слуху

До акції долучилися учні 1-11 класів. Зібрані кошти були перераховані до благодійного фонду «Серце до серця».

/Files/images/psiholog/1HBml_croper_ru.jpeg

/Files/images/psiholog/20180420_085553.jpg

/Files/images/psiholog/20180420_093530.jpg

/Files/images/psiholog/20180420_092507.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Акція «Допоможи солдату – захисти Батьківщину»

З метою формування патріотизму у школярів, самовідданості, активної громадянської позиції, особистої відповідальності і дієвості за долю та єдність країни, посилення суспільної згуртованості громадян України на основі загальнолюдських цінностей і національних традицій з 26.02 по 31.03 в Степанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів проводилася акція «Допоможи солдату – захисти Батьківщину», яка направлена на підтримку воїнів, що знаходяться на лінії фронту, створення в їх серцях відчуття теплоти, значущості та підтримки.

Кошти, зібрані під час акції перераховані на рахунок Всеукраїнського благодійного фонду «Діти – наше майбутнє».

Інформація висвітлина на сайті фонду wym-1522307809059

/Files/images/psiholog/20180312_093736.jpg

/Files/images/psiholog/20180307_093708.jpg

/Files/images/psiholog/20180307_101844.jpg

Мандалатерапія

02 березня практичним психологом була проведена мандалатерапія із учнями 9–А класу, з метою пізнання внутрішнього світу та психологічного розвантаження.

/Files/images/psihologi/IMG_20180302_095916.jpg/Files/images/psihologi/IMG_20180302_100012.jpg/Files/images/psihologi/IMG_20180302_100059.jpg


Планета антинікотинія

В рамках Дня боротьби із наркоманією, яке відмічається 01 березня, психологічною службою була організована виставка плакатів на тему: «Планета антинікотинія».

/Files/images/psihologi/IMG_20180302_103154.jpg

16 днів проти насильства

З 27.11.2017 по 11.12.2017 р. у Степанівській ЗОШ І-ІІІ сту. №1 Сумської районної ради було проведено щорічну акцію «16 днів проти насильства». В рамках цієї акції у шкільній бібліотеці було організовано тематичну виставку просвітницької літератури на тему: «Ні-насильству». Психологічною службою проведено години спілкування: «Терпимість і доброта - синоніми слова толерантність», «Дивись, не забудь, людиною будь!»

Організована виставка малюнків «Стоп Насиллю»:

/Files/images/16_dnv/1.jpg/Files/images/16_dnv/2.jpg

Класним керівником 6 класу, вчителем біології проведено тематичну виставку плакатів до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

Організовано та проведено щорічного благодійного «Ярмарку доброти» до Дня інвалідів.

6.12.2017 р. практичним психологом проведено «День позитиву» в школі. Де діти всіх класів наповнювали символічну чашу добром:

/Files/images/16_dnv/3.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

«Ярмарок доброти»


/Files/images/psiholog/20171122_111811.jpg

/Files/images/psiholog/20171122_113239.jpg

22 листопада 2017 року в школі відбувся черговий благодійний «Ярмарок доброти» з нагоди Міжнародного дня людей з обмеженими можливостями. До проведення заходу долучилися учні 1-11 класів.

Головна мета ярмарку – не лише продати чи скуштувати смаколики. Головне – зібрати якомога більше коштів, які стануть внеском на потреби дітей з обмеженими можливостями.

Беручи участь в благодійних ярмарках, шкільна родина відчула, що сила народу в його єдності і щоб комусь допомогти потрібно об'єднатися. Лише тоді, коли ми разом – ми велика, непереможна сила.

/Files/images/psiholog/20171122_101819.jpg

/Files/images/psiholog/20171122_101838.jpg

/Files/images/psiholog/20171122_102018.jpg

/Files/images/psiholog/20171122_111724.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

15 листопада 2017 року на ІІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Соціальна підтримка сім’ї та дитини у соціокультурному просторі громади», що проводилася громадською організацією «Калинове гроно» спільно з кафедрою соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка та за підтримки Сумської обласної державної адміністрації, соціальний педагог Черкасова А.О., поширюючи свій досвід, виступила з теми "Соціальний розвиток учнів загальноосвітньої школи у процесі патріотичного виховання".


/Files/images/psiholog/23593427_1640190939366570_5255524473002543042_o.jpg

/Files/images/psiholog/23622009_361168657676420_1511869509383309926_n.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Тиждень протидії торгівлі людьми

/Files/images/psiholog/20171107_100416.jpg

30.10 – 03.11. 2017 року у Степанівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Сумської районної ради проведено «Тиждень протидії торгівлі людьми». У рамках цього тижня організована виставка плакатів та буклетів з даної теми, проведені відеолекторії та виховні години з учнями 5-11 класів.

/Files/images/psiholog/20171107_092237.jpg

/Files/images/psiholog/20171101_115619[1].jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Світ професій


/Files/images/psiholog/20171106_132105.jpg


6 листопада 2017 року з метою профорієнтаційної роботи учні випускних класів школи разом із соціальним педагогом Черкасовою А.О. та класними керівниками Гонтар Н.А., Юхтою К.В. відвідали VI спеціалізовану виставку «Освіта Слобожанщини та навчання за кордоном» за участю вищих навчальних закладів Сумської, Харківської, Полтавської областей і провідних ВНЗ Польщі, яка проходила у виставковому центрі «Ільїнський».

/Files/images/psiholog/20171106_133354.jpg

/Files/images/psiholog/20171106_132405.jpg

/Files/images/psiholog/20171106_134008.jpg

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Виступ соціального педагога Черкасової А.О. на загальношкільних батьківських зборах

19 жовтня 2017 року

«Профілактика викрадення дітей»

/Files/images/2017nr/(1)20171107_092942.jpg

З практики спеціалістів Служби розшуку дітей, більшість випадків викрадення маленьких дітей пов’язані з сімейними конфліктами: розлученням батьків та бажанням одного з них незаконно утримувати біля себе дитину. Особливо гостро така проблема може проявитись у міжнаціональних шлюбах.
Відмітимо, що у зв’язку з воєнними конфліктами на сході України, збільшилась кількість незаконних вивезень дітей у Росію, при чому до викрадень часто причетні родичі дітей.
Якщо батьки постали перед безпосередньою загрозою викрадення дитини та вивезення її за кордон без їх супроводу та згоди, то доречним буде своєчасне звернення до органів внутрішніх справ. Ні в якому разі не залишайте дитину без нагляду, або під наглядом беззахисних бабусь. Не наражайте дитину і себе на небезпеку – намагайтесь гуляти у людних місцях у світлу пору доби. Залишаючи дитину у школі чи дитсадку, повідомте вчителів, щоб нікому не передавали дитину, окрім визначених вами осіб. Діти не мають страждати від конфліктів дорослих – спробуйте знайти спільне рішення з родичами, можливо це і допоможе попередити викрадення.
Якщо дитина зникла, насамперед обдзвоніть знайомих, родичів, учителів, однокласників, друзів – усіх, хто може знати, де чадо. Зверніться у бюро реєстрації нещасних випадків, у довідкову «Швидкої допомоги. негайно викликайте міліцію. Одночасно з номером «102» не завадить набрати 116 000 – гарячу лінію з питань розшуку зниклих безвісти дітей. У цій громадській організації підкажуть, як діяти далі. Приготуйте фотографію та документи дитини. Згадайте, у що вона була одягнена і які речі мала із собою. На запитання правоохоронців відповідайте правдиво: не приховуйте інформацію про підозрілих друзів дитини, погані звички, конфлікти у школі та вдома. Не завадить перевірити й соціальні мережі – діти часто обмінюються намірами в Інтернеті.

«Про затвердження порядку ведення обліку учнів школи»

Відповідно до постанови кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку веденняобліку дітей шкільного віку та учнів» №684 від 13 вересня 2017р. п.13. документа.

У разі відсутності учнів, які не досягли повноліття, на навчальних заняттях протягом 10 робочих днів підряд з невідомих або без поважних причин навчальний заклад невідкладно надає відповідному територіальному органу Національної поліції та службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти.

Причини відсутності учня на навчальних заняттях підтверджуються відповідною медичною довідкою закладу охорони здоров’я. Якщо дитина пропустила по поважній причині не більше 3 днів то батьки можуть написати письмове пояснення за ці дні.
Ці довідки зберігаються в особовій справі учня протягом поточного навчального року.

Отже, хочеться наголосити що пропуски навчальних занять дитиною без поважних причин протягом 10 днів на законодавчому рівні, стали не просто підставою, а обов’язком адміністрації школи звернутись до поліції.

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Виступ практичного психолога Дроздової Т.В. на загальношкільних батьківських зборах

19 жовтня 2017 року

"Підліткова агресія: причини та способи боротьби"

/Files/images/2017nr/(2)20171107_092754.jpg

Підліткова агресія найчастіше проявляється у відповідь на несприятливе середовище, в якій він знаходиться. Варто визнати, що основна причина криється у ставленні до них батьків і найближчих родичів. Відсутність любові і турботи, неконструктивна критика, надмірний тиск і контроль, постійні стреси породжують озлоблені ставлення до навколишнього світу.Підліток прагне швидше подорослішати, але емоційно залишається дитиною. Тому батькам в цей період особливо важливо дотримуватися тонку грань: ставитися до нього, як до дорослого, але й не забувати виявляти почуття і турботу.

Агресія в підлітковому віці, скоріше, не напад, а захисна реакція на дії, спрямовані проти нього. Часто всі ці відчуття утровані, через надмірної емоційності та вразливості.

Варто визнати, що батькам досить складно навчитися правильно реагувати на поведінку дитини. Вони не просто виявляються психологічно непідготовленими, а й зовсім не можуть впоратися з масою побутових проблем. Але, як кажуть: «попереджений, а значить, озброєний», тому ми позначили найчастіші причини виникнення підліткової агресії і дамо кілька порад, як з нею боротися.

Причини підліткової агресії:

Сімейні причини агресії

Далеко не в кожній родині культивується правильний підхід до виховання дітей. Це, безсумнівно, мінус батьків, але й вони залежні від безлічі факторів і часто не в змозі стримувати і контролювати себе. У будь-якому випадку треба знати, яка поведінка батьків може привести до виникнення агресії у дітей в підлітковому віці:

 Байдужість і вороже ставлення до дитини

 Неприйняття (нежданий дитина), брак любові і її проявів

 Надмірний контроль і опіка

 Байдужість до життя підлітка

 Відсутність емоційного зв’язку

 Приниження і образа, особливо публічні

 Придушення емоцій дитини і будь-яких проявів самостійності

Особистісні причини

Ці причини можуть виникати як самі по собі, так і як наслідок сімейних обставин та впливу оточення:

 Страх, очікування найгіршого

 Невпевненість в безпеці

 Гормональна неврівноваженість, зважаючи періоду статевого дозрівання

 Дратівливість і образливість, як результат невпевненості в собі

 Відчуття своєї провини в чомусь

 Почуття самотності

Ситуативні причини

Найчастіше пов’язані з конкретними ситуаціями, що мають місце бути в житті підлітка в конкретний період часу:

 Перевтома, як результат фізичного і розумового навантаження

 Хвороба

 Неправильний раціон харчування

 Надмірне захоплення комп’ютерними іграми

 Локальні неприємні ситуації в сім’ї

Способи боротьби з підлітковою агресією?

Варто визнати, що єдиного рішення цієї проблеми не існує. Насамперед треба визначити, що могло стати причиною виникнення агресивної поведінки у підлітка. Грунтуючись на цьому, ви зможете визначити, що необхідно змінити в своїй поведінці, оточенні дитини.

Запам’ятайте, головна ваша задача, як батьків — звести до мінімуму прояви агресії, а значить, забезпечити максимально комфортні умови для нього або змінити свій стиль виховання.

Найчастіше батьки стають причиною виникнення агресії у дитини, тому варто почати з виховання самого себе:

1. Давайте можливість підлітку вирішувати, проявляти ініціативу або ж у всьому враховуйте його інтереси.

2. Виключіть агресію в родині. Проаналізуйте стосунки зі своєю другою половиною на наявність агресивних випадів.

3. Перенаправьте підліткову агресію в корисне русло, наприклад, в спорт.

4. Частіше розмовляйте з дитиною в якості одного. Не вказуйте що робити, візьміть на себе роль мудрого наставника, який радить, але не засуджує.

5. Частіше хваліть дитину, це вселить у нього впевненість.

6. Поважайте його вибір, навіть якщо він здається вам неправильним.

Агресивним підліток не стає просто так і з власної волі. Пам’ятайте, що ви приклад для наслідування своєї дитини. Адже не дарма кажуть: «Не виховуйте дітей, виховуйте себе». Якщо ж ви упустили момент і припускаєте, що не в силах впоратися самостійно, проконсультуйтеся з психологом.

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

13 жовтня 2017 р у рамках проведення тижня «Скажімо насильству - Ні !» до Міжнародного дня боротьби проти насилля в Степанівській загальноосвітній школи І-ІІІ ступенів №1 проведено ряд заходів, спрямованих на профілактику насилля.

/Files/images/psiholog/20171101_115619[1].jpg

Згідно виховного плану роботи школи класними керівниками 5-11 класів проведені тематичні години спілкування на тему профілактики насилля в учнівському колективі.

Соціальним педагогом та практичним психологом проведено бесіди на тему «Скажемо насильству - Ні!»,«Шляхи протидії торгівлі людьми», відеолекторіі на тему «Якщо я не повернусь», «Домашнє насильство», «Ляпас».

Керівник гуртка «Медіа і культура» Бережна Ю.І. розробила буклет на тему «Стоп насиллю!».

У конкурсі малюнків та плакатів на тему «Територія без насилля», у якому брали участь учні 5- 11 класів, переможцями стали учнів 10 та 11 класу.



/Files/images/13_bereznya/W24zLkmZvQ8.jpgНазустріч мрії

18 березня 2017 року учні Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 підтримали проект Благодійного фонду «Сильні духом» та долучилися до благодійної акції «Назустріч мрії». Психологічна служба школи та члени ради старшокласників посприяли проведенню в навчальному закладі благодійного дня, символом якого став метелик. Зібрані кошти були передані на лікування Руслановій Владиславі, 2012 року народження, яка хворіє на нейрофіброматоз І ступеню./Files/images/13_bereznya/IqLTXAuLui8.jpg

Усі небайдужі можуть долучитися до збирання коштів для Влади./Files/images/13_bereznya/Zp5Y4uP8aT8.jpg/Files/images/13_bereznya/rtYfCQe_y9I.jpg

Реквізити картки мами Влади 4149497863253383 (Русланова Олена Юріївна)




Практичний психолог Черкасова А. О. - ініціатор участі педагогів школи в акції "Кров до Покров"

/Files/images/2016_nr/D_XqVUAXC9U.jpg

Найкращі представники нашої нації зараз захищають свою землю, свою Україну. Однак під час поранень ворогом, наші хлопці втрачають багато крові. Саме тому Сумська районна організація Товариства Червоного Хреста України, Сумська районна державна адміністрація, Сумська районна рада, редакція газети „Вперед” ініціювала 11 жовтня 2016 року донорський день. Із числа педагогічних працівників взяли участь в акції практичний психолог Черкасова А. О., учитель української мови і літератури Кощей А. В., учитель зарубіжної літератури Кощей Н. А./Files/images/2016_nr/mjKRTPoRyqI.jpg/Files/images/2016_nr/jojwRs8LZKI.jpg




Виступ соціального педагога на загальношкільних батьківських зборах

“Якщо твої плани розраховані на рік – сій жито, якщо на десятиріччя – саджай дерева, якщо на віки – виховуй дітей”.

Народна мудрість

Бездоглядність дітей є однією з найзлободенніших проблем сьогодення, яка стосується не тільки соціально незахищених верств чи так званих неблагополучних сімей. Неблагополучною можна назвати ту родину, в якій мають місце алкоголізм, наркоманія та інші аморальні прояви життя. Але не завжди благополучною є та сім’я, в якій батько і мати працюють з ранку до вечора, незнаючи чим займається дитина у вільний час./Files/images/2016_nr/P9301414.JPG

І у зразковій, на перший погляд, родині знайдеться кілька негативних моментів, що здатні зруйнувати стосунки подружжя чи батьків і дітей, завдати одному з них певну психологічну травму Статистика свідчить, що останніми роками на вулицю все частіше потрапляють діти із заможних, як ми звикли вважати, благополучних родин. Діти тікають з дому добровільно. Чим вабить їх вуличне середовище – невідомо. Одні кажуть, що йдуть з дому, щоб “подорослішати”, загартуватись, знайти роботу і незалежати від батьків. Інші не знаходять вдома тієї підтримки і розуміння, на які, з їхнього погляду, можна натрапити лише серед таких втікачів, як вони. А дехто скаржиться на суперечки з батьками, які постійно вчать, як жити. Висновок один: благополуччя – поняття відносне, яке часто залежить від психоемоційного мікроклімату в родині, близькості й щирості стосунків, ступеня довіри між рідними людьми Варто зауважити, що “безпритульність” і “бездоглядність” дітей безпосередньо не завжди залежать від соціальних умов. Європейські розвинені країни теж мають аналогічні проблеми. Щодо термінології, законодавство досить обмежено трактує поняття “безпритульність (безпритульна дитина)”. Згідно з Законом України “Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей” від 2 червня 2005 р.: “Безпритульні діти – діти, які були вимушені залишити або самі залишили сім’ю чи дитячі заклади, де вони виховувались, і не мають певного місця проживання” . Остання позиція “...і не мають певного місця проживання” – потребує додаткового тлумачення. “Безпритульна” дитина може довгий час проживати як у соціально прийнятних умовах (на квартирі у друзів, знайомих, родичів тощо), так і в соціально неприйнятних умовах – різного роду “нички”: підвали, горища, теплотраси, комп’ютерні клуби тощо. Такі місця загалом відомі й “певні”. Вони (місця) лише характеризуються динамічністю й організаційними труднощами фіксування, проте є тимчасовим місцем, де перебувають неповнолітні .

Згідно з цим Законом, “бездоглядні” діти – діти, не забезпечені сприятливими умовами для фізичного, духовного та інтелектуального розвитку (матеріальне благополуччя сім’ї, належне виховання, догляд і дбайливе ставлення до дитини, здорова моральна атмосфера тощо). Відповідно дитяча бездоглядність – це послаблення чи брак нагляду за поведінкою, розвитком, самопочуттям дитини з боку батьків чи осіб, які їх замінюють.

Однією з основних причин, що призводить до дитячої бездоглядності, є сімейні проблеми. Сім’я, яка не може дати дитині батьківської любові, опіки, щирого контакту, відчуття захищеності, стійкості та гармонійності відносин, створює передумови того, що дитина тікає з дому, перетворюється на бездоглядну, безпритульну дитину вулиці.

Другим важливим чинником є загальне становище у країні, те негативне соціальне тло, яке сформувалось за роки економічної кризи. Різка соціальна диференціація населення, високий рівень безробіття, соціальні негаразди і, як наслідок, падіння рівня життя, крах колишніх підвалин суспільства, традиційної системи цінностей, втрата, навіть дорослими, життєвих орієнтирів сприяють соціальному відчуженню людей, викидають їх із звичного ритму життя. Відірвані від своїх сімей діти, які втратили підтримку і піклування своїх родин, стають не тільки дешевою робочою силою на ринку праці, а й легкою здобиччю для криміналу.

Третій чинник – це економічні проблеми сім’ї, які є наслідком загальної ситуації у країні.

Скрутне економічне становище, в якому нині опинилось багато сімей, призвело до неспроможності батьків задовольнити потреби дітей, а іноді й просто вдосталь нагодувати. Скільки ж повинна пережити дитина, щоб вибрати вулицю своєю домівкою! За завісою грубощів, невихованості, зухвальства у переважної більшості бездоглядних і безпритульних дітей сховані вразлива душа, що сподівається на диво, віру у справедливість, романтику пошуків щастя. Якщо ми хочемо їх зрозуміти й допомогти, то, принаймні, повинні повірити в це. Адже чужих дітей не буває.

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Адаптація учнів 5 класу 2016-2017 н.р.

/Files/images/2016_nr/P9301410.JPGПерехід від початкової школи до середньої характеризується появою мотиваційної кризи з переживанням зовнішньої мотивації, спрямованої на уникання невдач, із зниженням навчальної мотивації та інтересу до навчання, що зумовлене зміною соціальної ситуації розвитку та змісту внутрішньої позиції школяра.

Центральне особистісне новоутворення цього періоду – становлення нового рівня самосвідомості, Я-концепції, що виявляється у прагненні зрозуміти себе, свої можливості й особливості, свою подібність з іншими людьми і свою відмінність – унікальність і неповторимість.

У цей період відбуваються такі зміни:

- зростає контроль кори головного мозку над інстинктами та емоціями (відбувається гальмування) можливість управління своїми емоціями;

- зникають попередні дитячі інтереси, з`являються нові;

- виникає прагнення до самостійності й власних дорослих форм поведінки;

- виникає потреба особливої уваги до себе.

Молодший підліток – допитлива, активна, різка, діяльна, галаслива й емоційна дитина, яка прагне до всього нового й незвичного.

У цей період у п’ятикласників є сильною потреба у спілкуванні з однолітками й необхідність у загальній позитивній оцінці себе загалом, незалежно від конкретних результатів. Тому на емоційне самопочуття дитини більшою мірою починає впливати те, як складаються її стосунки з товаришами. Самооцінка дитини дедалі менше починає залежати від навчальних успіхів, а дедалі більше – від того, як її цінують та сприймають.

Виникає інтерес до власного внутрішнього світу, з`являється потреба у визначенні свого місця в соціумі, отриманні суспільного визнання.

Ще одна проблема переходу від початкової школи до середньої – складність адаптації п`ятикласників до нових учителів, яка часто супроводжується конфліктами, взаємним невдоволенням вчителів і учнів один одним. Це, в свою чергу відбивається на ставленні дитини до школи, навчання, вчителів, однокласників. Учні перебувають у стані напруження, що може супроводжуватися появою страхів у молодших підлітків та призвести до формування підвищеної шкільної тривожності. Наявність такої тривожності у дитини свідчить про її нездатність упоратися зі своїми почуттями, контролювати їх. Неможливість керувати собою породжує відчуття безсилля й безнадії. Відтак зникає впевненість у собі, рішучість у діях і вчинках, наполегливість у досягненні мети. Відчуття невпевненості породжує неадекватну і нестійку самооцінку. Дитина заздалегідь налаштовує себе на поразку.

В цей час виникають певні труднощі у адаптації до навчання. Основними ознаками шкільної дезадаптації є труднощі у навчанні, агресивна поведінка стосовно педагогів й однокласників, надмірна активність і рухливість, підвищена збудливість, тривожність, нездатність до концентрації уваги й зосередженості.

Проблему адаптації 5-класників до нових умов навчання доцільно розв`язувати спільними зусиллями сім`ї та школи.

Поради батькам з адаптації 5-класників до нових умов

/Files/images/2016_nr/P3121178.JPGБудь - які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах./Files/images/2016_nr/P3121182.JPG

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей./Files/images/2016_nr/P3121189.JPG

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога./Files/images/2016_nr/P3121198.JPG

6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо./Files/images/2016_nr/P3121202.JPG

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Адаптація учнів перших класів 2016-2017 н.р.

/Files/images/2016_nr/P9301417.JPG

Змінюється соціальна позиція: був дитиною, тепер став школярем; змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов'язковою, соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права і обов'язки дитини, її зв'язки з навколишнім середовищем. Зі вступом до першого класу змінюється життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.

Пристосування (адаптація) дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, пов'язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-6 тижнів поступово підвищуються та стають стійкішими показники працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність. Залежно від стану здоров'я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садка адаптація до школи, до нових умов життя може мати різний перебіг./Files/images/2016_nr/P9301393.JPG

Безумовно, першокласники, що відвідували дошкільні начальні заклади, значно легше адаптуються до школи, ніж ті діти, які перебували вдома, не звикли до тривалого перебування в дитячому колективі, певного сталого режиму. Починаючи з перших тижнів навчання у 1 класі, діти поступово віддаляються від батьків, хоча постійно відчувають потребу в підтримці та допомозі дорослої людини./Files/images/2016_nr/P9301396.JPG

Стосунки з батьками, склад сім'ї та взаємини між її членами мають значний вплив на учня. Зі вступом дитини до першого класу в батьків з'являється новий статус – батьки першокласника, а відповідно й ті проблеми, що вирішують батьки спільно з дитиною, і її радощі успіху, що переживаються спільно. Часто в розмові з батьками учнів 1 класу доводиться чути: "Ми пішли до першого класу...", "Нам задали вивчити вірш..." тощо. Вживання займенників "ми", "нам", свідчить про те, що всі питання шкільного життя є для батьків і дитини спільними.

Переживаються разом і перші шкільні труднощі – адаптація дитини до навчання в школі. Як допомогти їх подолати? Як знайти спільну мову з учителем і однокласниками? Що зробити для того, щоб першокласник не втратив інтерес до навчання? На ці та інші питання ми спробуємо відповісти, подавши певні поради для батьків першокласників. Почнемо з розкриття першої проблеми – у чому полягає сутність поняття "адаптація до школи", які рівні адаптації існують. Згідно з педагогічним словником, адаптація – це пристосування дитини до умов і вимог школи, які для неї є новими порівняно з умовами дитячого навчального закладу і сім'ї в дошкільному дитинстві. У психолого-педагогічних дослідженнях визначаються та характеризуються три рівні адаптації. З метою визначення того рівня, на якому перебуває ваша дитина, подаємо їх зміст і основні показники.

Високий рівень адаптації. Першокласник позитивно ставиться до школи: правила і вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко; глибоко і повно оволодіває програмовим матеріалом; розв'язує ускладнені задачі, чемний, уважно вислуховує вказівки, пояснення вчителя; доручення виконує охоче й сумлінно, без зовнішнього контролю; виявляє високу зацікавленість до самостійної навчальної роботи, готується до всіх уроків; має у класі позитивний статус. Середній рівень адаптації. Першокласник позитивно ставиться до школи: відвідування уроків не викликає в нього негативних переживань, розуміє навчальний матеріал, коли вчитель пояснює його досить детально і наочно; засвоює основний зміст програми з усіх предметів, самостійно розв'язує типові задачі; зосереджений і уважний під час виконання завдань, доручень, вказівок учителя, водночас потребує контролю з боку дорослого; зосередженим буває тільки тоді, коли робить щось цікаве для себе; майже завжди готується до уроків; доручення виконує сумлінно; дружить з багатьма однокласниками.

Низький рівень адаптації. Першокласник негативно або байдуже ставиться до школи: часто скаржиться на здоров'я, погане самопочуття, у нього переважає пригнічений настрій; спостерігаються порушення дисципліни; матеріал, який пояснює вчитель, засвоює фрагментарно; самостійна робота з підручником викликає труднощі, під час виконання самостійних завдань не виявляє до них інтересу; до уроків готується нерегулярно, потребує постійного контролю, систематичних нагадувань і спонукань як з боку вчителя, так і з боку батьків; може зберігати працездатність і увагу за наявності тривалих пауз для відпочинку; для розуміння нового матеріалу і розв'язування задач за зразком потребує значної допомоги вчителя і батьків; доручення виконує під контролем і без особливого бажання; пасивний, близьких друзів не має, знає імена й прізвища лише частини однокласників. Зрозуміло, що є досить тісний причино-наслідковий зв'язок між рівнем адаптації школяра і системою тих чинників, умов, у яких він виховувався.

Щоб першокласнику легше навчалося, а Вам легше було допомагати в цьому, пропонуємо поради для батьків.

Перші 4 – 6 тижнів у школі для першокласників найважчі, тому батьки повинні допомогти своєму маленькому учневі адаптуватися до нових умов. Уранці будіть дитину спокійно. Прокинувшись, вона повинна побачити усмішку на вашому обличчі та почути ваш лагідний голос. Не потрібно смикати дитину через дрібниці та підганяти її з самого ранку. Щоб не виникало поспіху, розрахуйте час, необхідний для того, щоб зібратися першокласнику до школи. Якщо він не встигає, наступного дня розбудіть його трішки раніше.

Бажано погодувати дитину сніданком, але, якщо чомусь вона не хоче їсти, примушувати не варто. Краще дайте сніданок з собою. Дорогою до школи не говоріть фраз на зразок: "Дивись, не бешкетуй!" чи "Щоб сьогодні не було поганих оцінок!". Краще побажайте дитині успіхів та підбадьорте її добрим словом. Зустрічаючи зі школи, не закидайте запитаннями: "Що ти сьогодні отримав?" або "Сьогодні без поганих оцінок?". Дайте дитині змогу розслабитися. Якщо ж вона хоче поділитися з вами чимось важливим, не відмахуйтесь від неї, вислухайте, адже це не забере багато часу. Якщо маленький школярик чимось засмучений, не допитуйтесь про причину. Можливо, він розповість пізніше, або обережно поцікавтеся через деякий час самі.

Ніколи не торгуйтесь, говорячи: "Якщо зробиш гарно уроки, я дам тобі...". Дитина може неправильно зрозуміти мету навчання, вона подумає, що, навчаючись, робить вам послугу, за яку отримує винагороду. Прийшовши зі школи, дитина повинна пообідати та обов'язково відпочити. Не примушуйте її одразу сідати за уроки. На думку психологів, найкращий час для навчання – з 8 до12 години та з 16 до 18 години. Привчіть першокласника займатися саме в цей час. Пам'ятайте, що є періоди, протягом яких йому навчатися складніше: маленький школярик втомлюється, у нього знижується працездатність. Для першокласника це перші 4-6 тижнів навчання, кінець першого семестру, перший тиждень після зимових канікул та середина другого семестру. Присвячуйте своїй дитині хоча б півгодини в день, щоб вона відчувала, що ви її любите та цінуєте. Не забувайте, що першокласники – це ще маленькі діти, які люблять погратися, послухати казку чи колискову на ніч, або щоб їх просто потримали на руках. Все це допоможе їм зняти напруження, почуватися спокійно та впевнено.

Розумову зрілість дітей шестилітнього віку характеризує нормальний інтелект і застосування його в школі: дитина протягом уроку може сидіти спокійно, підкорятися правилам, що панують у дитячому колективі, успішно соціально адаптуватися у школі, подолавши та звикнувши до нових форм людських стосунків./Files/images/2016_nr/P9301393.JPG

Дитина в початкових класах має бути наполегливою. Батькам варто заохочувати її прагнути успіху, непомітно й ненав'язливо допомагаючи. У міру свого розвитку та зрілості діти привчаються логічно мислити, звикають глибоко розуміти тему, знаходити її роз'яснення, привчаються критично осмислювати прочитане чи побачене. Протягом цього періоду батьки мають утримуватися від авторитарного ставлення до дитини, а їхні стосунки будуватися на діалогах – як рівний з рівним.

Дитині шкільного віку, починаючи з 1 класу, необхідно забезпечити робоче місце чи кімнату. Аби школяр працював зосереджено, не треба відкривати його від занять для якоїсь хатньої справи, варто прибрати відволікаючі фактори (телевізор, комп'ютер). У кімнаті, де дитина готує уроки, робоча лампа повинна мати потужність 100 вт і стояти ліворуч. Не можна використовувати неонові лампи. Телевізор дуже стомлює зір, тому батьки мають стежити, аби їхня дитина дивилася його на відстані 2-3 метрів, а у вихідні не проводила увесь день перед екраном, а переглядала тільки найцікавіші дитячі передачі. Батьки мають закріпляти й удосконалювати у шестилітньої дитини елементарні гігієнічні навички, які вона одержала за шість років свого життя. Вони повинні стежити, щоб шкільний одяг після школи був ретельно складений чи розвішений, черевики або туфлі почищені, комірець та манжети сорочки – чисті.

Дітей шестилітнього віку необхідно привчати самостійно щовечора митись у ванні або під душем теплою водою з милом. Не кожна дитина, котра досягла шкільного віку. Вміє правильно сидіти чи лежати, а це призводить до неправильного формування скелета. Тому на ліжко необхідно класти твердий матрац без м'яких та важких подушок.

Дитину треба вчити правильно сидіти за столом чи партою. Підручники та зошити носити в ранці за спиною, щоб запобігти розвитку сколіозу.

Успішність шестилітньої дитини у школі не завжди відповідає ступеню її обдарованості. Одні діти мислять повільніше й "гальмуються", якщо вчитель дуже наполегливий, а деякі не завжди вміють висловлювати власну думку, навіть якщо вона правильна. У цьому віці діти бувають непосидючі, мрійливі, а бувають і ліниві.

Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Неправі ті батьки, які змушують дітей після уроків у школі годинами займатися музикою, шахами, або чимось іншим у чотирьох стінах без свіжого повітря. Діти-відмінники з блідним обличчям та слабким здоров'ям навряд чи будуть щасливими в житті. Лікарі, батьки, вчителі зазначають, що діти підростають або влітку, або після канікул, проведених у горах навіть узимку. Сонце, повітря, вода, ультрафіолетові промені відіграють неабияку роль у фізичному розвитку дитини.

Сподіваємося, що наведені поради допоможуть вашій дитині легко адаптуватися до навчання в 1 класі, а школа стане тим місцем, де вона буде прийнята і сприйнята такою, якою вона є з усіма своїми почуттями, думками, знаннями, проблемами та великими і малими подіями в шкільному житті.

/Files/images/f26e40ac9d12.jpg

Акція " Я обираю життя"

/Files/images/Презентация1.jpg

У рамках профілактики суїцидальної поведінки, серед учнів 8-11 класів у Степанівській ЗОШ I-III cт. №1
8 листопада проходила акція " Я обираю життя".

У рамках акції була підготовлена презинтація та виступ практичного психолога і ради старшокласників. Для учнів була розроблена емблема акції, на якій зображені дити з піднятими руками. Протягом дня учні 8-11 класів ходили з цими емблемами, що символізувало підтримки акції. Долучившись до цього заходу, діти отримали нові знання що до профілактики суїцидальної поведінки.

/Files/images/IMG_20161118_083307[1].jpg

/Files/images/IMG_20161118_083347[1].jpg

Кiлькiсть переглядiв: 952

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.