Шановні батьки та здобувачі освіти!

Міністерство освіти і науки України направило закладам загальної середньої освіти листа "Про організоване завершення 2017/2018н.р. та особливості проведення ДПА" https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/59229/ Просимо Вас ретельно ознайомитися з його змістом. У разі виникнення запитань, звертайтеся до класного керівника або адміністрації школи.

Державна підсумкова атестація після четвертого класу цього року проходитиме лише з двох предметів, матиме виключно моніторинговий характер, а завдання ДПА для дітей укладатимуть самі вчителі. Про це йдеться у листі Міністерства освіти і науки України «Про організоване завершення 2017/2018 н.р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти».

Так, при переході до 5-го класу діти писатимуть ДПА у формі контрольних робіт з української мови(передбачає оцінювання результатів навчання одразу з української мови та читання) і математики. Попередні роки четвертокласники писали ДПА з трьох предметів, адже знання з української мови і читання перевірялися в межах двох різних контрольних робіт.

У листі також наголошується, що школи самостійно визначають терміни проведення державної підсумкової атестації учнів 4-х і 9-х класів, «останніх дзвоників» та випускних вечорів.

МОН також підкреслює, що результати ДПА не враховуються під час виставлення річних оцінок з предметів, з яких учень проходив атестацію. Тобто оцінки за ДПА виставляються у табелі учня в окремій колонці і не впливають на оцінки за семестри чи рік.

Завдання з ДПА складають учителі школи на основі затверджених Міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань. Після цього завдання має затвердити керівник закладу.

Інформує прес-служба МОН України

МОН УКРАЇНИ ПОВІДОМИЛО УМОВИ ВСТУПУ ДО КОЛЕДЖІВ ТА ТЕХНІКУМІВ


Згідно з Умовами прийому для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста в 2018 році, які вже затвердило МОН та зареєструвало Міністерство юстиції, було визначено, що відтепер вступники до коледжів і технікумів на базі 11-ти класів подаватимуть документи виключно в електронній формі.

З 2 липня вступники на основі 11-ти класів зможуть зареєструвати електронні кабінети в системі ЄДЕБО й через них уже з 12 липня і до 1 серпня подавати заяви на вступ. Прийматимуться сертифікати ЗНО 20162018 років, крім оцінок з іноземних мов — з цих предметів приймаються лише сертифікати 2018-го.

Подавати заяви в паперовій формі зможуть лише ті вступники на основі 11 класів, які мають право на пільги, розбіжності у документах, подають іноземні документи або не можуть зареєструватися з інших причин, підтверджених довідкою приймальної комісії. Також наголошується, що вступники до коледжів і технікумів на основі 9 класів як і раніше подаватимуть заяви та документи у паперовій формі.

До 31 грудня кожен навчальний заклад має внести в ЄДЕБО власні правила прийому та розмістити їх на своєму сайті.

Умови прийому для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста в 2018 році затверджені наказом МОН від 13.10.2017.

Особливості проведення ДПА в 9 класі у 2018 році


Атестація учнів, які закінчили 9-й клас, буде проходити на базі тієї школи, в якій вони проходять навчання. Екзаменування проходить у письмовій формі і повинно відповідати певним вимогам Міністарства освіти. У роботі повинні бути завдання, відповідні рівню підготовки учнів і шкільних освітніх стандартів.
Дати, в які буде проходити ДПА, визначаються членами педагогічної ради. Наказ за підписом директора, затверджує дати проведення кожного іспиту, доведуть до відома учнів не пізніше 5 квітня 2018 року. Дев'ятикласникам 2017/2018 року випуску потрібно здавати три іспити:

українська мова;

математика;

предмет за вибором у вигляді української літератури, зарубіжної літертури, іноземної мови, історії України та всесвітньої історії, права, географії, біології, хімії, фізики або інформатики, а також мов національних меншин.



Оцінки по ДПА виставляються в журнал після річної позначки. Підсумки атестації повинні бути проставлені в атестат про середню освіту. Вони безпосередньо впливають на середній атестаційний бал.

Хто звільняється від ДПА?


Деякі категорії учнів можуть отримати звільнення від ДПА. До числа таких школярів входять:

діти, які проходять навчання і лікування на базі шкіл-інтернатів або освітніх закладів санаторного типу, реабілітаційних центрів, класів інклюзивного типу, є глухими, сліпими, або слабочуючими слабозорими, мають порушення функції опорно-рухової системи, тяжкі мовленні порушення або затримку в психічному розвитку;

учні, які перебувають у соціальній відпустці. Це правило діє для дівчаток, які народили дитину. Для підтвердження свого статусу матері їм потрібно надати довідку з жіночої консультації і, якщо учениця є повнолітньою, заяву;

спортсмени, які беруть участь у міжнародних змаганнях або повинні поїхати на збори, а також учасники виставок або конкурсів, які проходять на міжнародному рівні;

учні, в районі проживання яких трапилося стихійне лихо або оголошено надзвичайний стан;

учні, які стали учасниками олімпіад або наукових конкурсів, що проходять на міжнародному рівні. Вони отримують звільнення від предмета, на якому посіли призові місця;

учні, які вийшли на третій етап МАН з якого-небудь предмета. Вони звільняються від ДПА з цієї дисципліни;

школярі, які мають міжнародну сертифікацію з іноземної мови на рівні В1 (для середніх шкіл без спеціалізації з мови) і В2 (для шкіл, в яких вивчаються мови на підвищеному рівні).

Зміст іспитів та вимоги до білетів


ДПА-2018 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Вам належить підготовка до трьох ДПА, включаючи українську мову і математику
Вимоги, які висуваються до структури, змісту і правил проведення атестаційних робіт, варто обговорити детальніше.

ДПА з української мови


Підсумкова атестація з української мови належить до числа обов'язкових. Вона проводиться у формі письмового диктанту, в рамках якого оцінюється орфографічна і пунктуационная грамотність учнів, уміння правильно писати слова, вживати правила орфографії і пунктуації, а також оформляти роботу відповідно до вимог. Тезісні характеристики ДПА:

атестація проходить протягом 60 хвилин;

обсяг диктанту повинен становити від 160 до 170 слів;

на початку іспиту вчитель повинен зачитати весь текст, дати пояснення щодо його змісту, лексичного значення слів і особливостей правопису;

кожне речення тесту читається наступним чином: учитель читає все речення цілком, потім повторять по частинах (в цей час учні пишуть), а потім ще раз повторює пропозицію;

в процесі диктування потрібно вказувати місце, в якому починається новий абзац;

в кінці вчитель ще раз читає весь текст, щоб учні змогли зробити перевірку роботи і виправити можливі помилки.




Оцінка диктанту проводиться згідно з такими критеріями:

помилки в орфографії і пунктуації оцінюються однаково;

помилки, допущені в одному і тому ж слові, вважаються за одну, але однотипні помилки, допущені в різних словах, вважаються різними;

при підрахунку помилок потрібно ділити їх на грубі і негрубі (виключення, заміна розділового знака, вживання не і ні і т. д.);

помилки на правила, які учні ще не проходили в 9-му класі, повинні бути виправлені, але не враховуються при підрахунку;

робота, в якій допущено більше п'яти виправлень, оцінюється на 1 бал менше;

бали потрібно розподіляти за таким принципом: 15-16 помилок і більше – 1 бал, 13-14 – 2 бали, 11-12 – 3 бали, 9-10 – 4 бали, 7-8 – 5 балів, 5-6 – 6 балів, 4 – 7 балів, 3 – 8 балів, 1 груба і одна негруба – 9 балів, 1 – 10 балів, 1 негруба – 11 балів, 0 – 12 балів.



ДПА з української літератури


Екзаменування з даного предмету проходить у формі тестування. Охарактеризувати процес проведення ДПА та вимоги до роботи можна наступним чином:

тривалість іспиту становить 90 хвилин;

вчитель розподіляє варіанти так, щоб поруч не опинилися учні з однаковими квитками;

в квитку має бути 25 завдань, представлених у різній формі: у №1-16 учні вибирають 1 вірна відповідь з 4-5 варіантів, №17-20 – встановлюють відповідність між колонками елементів, №21-24 – вписують відповіді у вигляді слова, поєднання слів або речень, №25 – пишуть розгорнуту відповідь на піставлене питання. Дана робота являє собою твір обсягом 100-200 слів, в якому автор повинен сформулювати проблему, дати коментарі, розповісти про авторську позицію, висловити свою думку щодо проблеми й аргументувати його.

ДПА з зарубіжної літератури


ДПА-2018 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

ДПА з літератури зажадає начитаності та вміння викладати свої думки
Завдання з зарубіжної літератури повинні мати різну форму і охоплювати програму за 8 і 9 класи. Характеристика ДПА та вимоги до його проведення виглядають наступним чином:

робота пишеться протягом 90 хвилин;

завдання перевіряють вміння аналізувати та інтерпретувати художні тексти, знання родової й жанрової специфіки творів, розуміння стилістики, ідейного і художнього змісту;

у кожному варіанті повинно бути не більше 24 завдань, з яких №1-19 – це вибір вірної відповіді (тести повинні стосуватися біографій авторів, літературних епох, напрямів, понять, назв творів та характеристик героїв), №20 – завдання на встановлення послідовності елементів, №21-23 – встановлення відповідності між двома колонками, №24 – написання твори -роздуми на запропоновану тему, в якому повинні бути відображені знання з зарубіжної літератури, розуміння її як мистецтва слова, а також уміння проводити аналіз художніх текстів, добирати і використовувати слова та вирази.

Твір оцінюється, виходячи з таких критеріїв: повнота висвітлення теми, посилання на художні твори, логічна послідовність викладу думок (вступ, основана частина з аргументами, висновки), структурна цілісність, переконливість, образне мислення. Ця частина роботи оцінюється в 3 бали. В цілому, норми правопису в даному ДПА не оцінюються, але якщо у творі багато орфографічних і пунктуаційних помилок, перевіряючому вчителеві рекомендовано зняти за це 05 бала.

ДПА з математики


Математичний іспит пишеться протягом 135 хвилин, якщо він призначений для учнів середніх шкіл без спеціалізації за математики, і 180 хвилин, якщо випробування проводиться для спецклассов. Співвідношення кількості завдань з курсів алгебри і геометрії – 2:1. Квитки розробляються так, щоб охопити програму з 5 по 9 класи. Роботу можна розділити на три частини:

перша – від 10 до 12 завдань, сформульованих у тестовій формі так, щоб учень вибрав одну правильну відповідь із 4-5 варіантів;

друга – від 4 до 6 завдань у вигляді відкритих тестів, на які потрібно дати коротку відповідь;

третя – 3-4 завдання відкритої форми, у яких учневі треба буде дати розгорнуту відповідь (вирішити завдання і пояснити логіку і порядок вирішення). Ці завдання оцінюються на максимум балів тільки в тому випадку, якщо учень зумів обгрунтувати кожне проведене дію.



Учням, які навчаються у спеціалізованих математичних класах, можуть видати квитки з додатковою частиною. Міносвіти пропонує включити в неї 3 завдання за програмою поглибленого вивчення математичних дисциплін.

ДПА з іноземної мови


Атестаційна робота з іноземної мови проводиться в письмовій формі і перевіряє словниковий запас школярів, а також ступінь оволодіння мовою. Для учнів звичайних шкіл завдання повинні відповідати рівню А2+, а для дев'ятикласників, представляють спеціалізовані школи – В1. Квиток ДПА з іноземної мови складається з трьох частин:

читання – учням пропонуються тексти публіцистичного характеру, особиста або офіційний лист, оголошення, реклама, розклад, меню, рецепт або телепрограма. Після читання тексту потрібно буде виконати завдання по ньому – це може бути тест з вибором вірної відповіді, добір логічних пар, запитання з короткими відповіді, завдання на встановлення порядку слів, знаходження аргументів та встановлення зв'язків між інформаційними блоками;

використання мовних навичок – у цій частині школяра чекають тести, що передбачають коротку відповідь. Вони виявляють ступінь оволодіння лексикою, граматикою і семантикою. Завдання повинні бути складені з текстів різного обсягу і складності, а їх контекст – торкатися побутових ситуацій. Це може бути завдання, якому потрібно вставити пропущене слово або вибрати варіант відповіді;

лист – тут учням треба показати, наскільки добре вони оволоділи навичками письмової комунікації. Школярі будуть писати текст, спираючись на підказки у вигляді оголошень, листів, повідомлень, реклами, картинок, фотографій, таблиць або схем.

ДПА-2018 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Англійська мова – найпопулярніший предмет за вибором серед всіх ДПА

ДПА з історії України та всесвітньої історії


Завдання повинні перевірити:


знання історичної термінології, фактів, явищ, подій, хронології, картографії та пам'яток історико-культурного характеру;

вміння учнів проводити аналіз і узагальнення, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між історичними подіями, явищами, процесами і періодами;

навички в роботі з джерелами історичної інформації – документами, картами, схемами, фото.

Рекомендується робити квитки з 22 завдань і дотримуватися такої структури:

завдання №1-16 – тести з чотирма варіантами відповідей, у яких потрібно знайти один вірний;

завдання №17-18 – визначення відповідності;

завдання №19-20 полягають у визначенні хронологічної послідовності історичних подій;

завдання №21-22 – тести з сімома відповідями, серед яких потрібно знайти 3 вірних.


ДПА по праву


Атестація по праву проводиться у письмовій формі. При розробці квитків вчителі повинні включити в них різноманітні завдання, які перевірять правові знання учнів, рівень розвитку їх юридичної логіки, правові вміння і ставлення школярів до правовим явищам і процесам. Міносвіти рекомендує включати в квитки такі типи завдань:

тести на вибір одного або декількох правильних відповідей. Завдання такого типу можуть стосуватися понять і термінів;

завдання, в яких потрібно встановити відповідність між поняттям та визначенням, назвою і описом;

завдання на визначення понять учні повинні максимально точно дотримуватися інформації, яка міститься в нормативно-правових документах;

завдання, в яких потрібно виявити три відмінності між поняттями – школярам доведеться показати, наскільки добре вони розрізняють і вміють порівнювати правові явища і процеси;

завдання на побудова логічного ланцюжка;

завдання на виявлення помилок у запропонованих текстах;

завдання, в яких потрібно провести аналіз фрагмента юридичного документа – школяр повинен відповісти на питання стосовно понять, про які йде мова, їх значення, а також правовідносинах, регульованих даним документом;

аналітичне завдання, в якому потрібно відповісти на питання до правових ситуацій з різних галузей права.

ДПА з географії


При розробці квитків для підсумкової атестації вчителям рекомендовано включати в них 15 завдань різної складності. Вони повинні виявляти навички роботи з картами, малюнками, схемами, таблицями, діаграмами, передбачати вирішення завдань і роботу з контурними картами. Міносвіти радить учителям формувати квиток з таких завдань:

10 тестів на вибір однієї правильної відповіді з чотирьох варіантів – у них перевіряється знання географічних термінів та понять, а також вміння працювати з різними джерелами географічної інформації;

3 завдання на визначення відповідності між поняттями, процесами і явищами;

2 тесту з сімома варіантами вірних відповідей, з яких потрібно вибрати три;

1 завдання з практичними розрахунками (в ній використовуються малюнки, схеми, таблиці, діаграми);

2 завдання з розгорнутою відповіддю на питання – учням належить висловлювати свої думки, наводити аргументи, складати географічні характеристики, робити висновки, порівнювати об'єкти і явища, визначати типові риси, переваги і недоліки природних і економічних умов;

2 завдання, в яких потрібно отримати відповідь за допомогою математичних розрахунків;

1 завдання передбачає нанесення інформації на контурну карту та запис легенди.

Якщо іспит проводиться в класі з поглибленим вивченням географії, рекомендовано доповнити роботу ще одним завданням практичного характеру і одним – творчого. Звичайні класи можуть писати роботу протягом 90 хвилин, спеціалізованих класах відводиться 120 хвилин.

ДПА з біології


ДПА-2018 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Щоб здати біологію, доведеться повторити всю шкільну програму з 7 класу
Підсумкова экзаменационна робота складається на основі шкільної програми з 7 по 9 класи. Завдання у квитках повинні бути присвячені людині і біологічним основам його поведінки (70% завдань), рослин, грибів і лишайників, бактерій, тварин, організмів і середовища їх проживання (30% квитка). При роботі з квитком учні повинні продемонструвати:

розуміння ролі біології у практичній діяльності і життя людей;

знання методів вивчення живих об'єктів;

знання ознак організмів;

розуміння особливостей рослин, грибів, бактерій, тварин, їх ролі в природі, а також способів їх використання у практичній діяльності людей;

знання особливостей взаємодії між видами;

розуміння будови клітин і організмів

навички профілактики захворювань і надання першої медичної допомоги.

В роботу входять завдання різної складності:

75% завдань – це тести відкритої і закритої форми, в яких потрібно вибрати вірну відповідь дати коротку відповідь або встановити відповідність. Такі завдання перевірять ваші знання щодо біологічних об'єктів, процесів, явищ, понять і термінів;

25% завдань – це робота з діаграмами, графіками, таблицями. У завданнях цього типу школярі повинні будуть встановити причинно-наслідкові зв'язки, зробити узагальнюючі висновки, аргументувати свою точку зору.

ДПА з хімії


До складу квитка увійдуть наступні розділи хімії:

15% завдань – програма 7 класу (хімічна термінологія, прості речовини метали і неметали);

45% завдань – програма 8 класу (кількісні вимірювання речовин, розрахунки за формулами, класи неорганічних сполук, періодичний закон і система, атомна будова, хімічний зв'язок і будова речовин);

40% завдань – програма 9 класу (розчини, реакції і органічні сполуки).

В квиток повинні входити тести, в яких необхідно вибрати правильну відповідь, установити відповідність, написати вірну послідовність, відтворити зв'язку між класами неорганічних сполук, а також завдання, що вимагають скласти окислювально-відновну реакцію, написати реакцію обміну іонами або вирішити завдання. Учням дозволено користуватися простими калькуляторами, таблицею Менделєєва, таблиця розчинності кислот, солей, підстав і гідроксидів, а також рядом активності металів.

ДПА з фізики


Квитки перевірять знання термінології даної науки та її законів, а також навички у вирішенні завдань і вміння проводити аналіз явищ і процесів. У структурній частині іспиту обов'язково повинні бути присутніми тести на вибір правильної відповіді з 4-5 варіантів, завдання на встановлення відповідності, завдання з встановленням сутності фізичних явищ, формулюванням законів і проведенням розрахунків, які супроводжуються ілюстративним матеріалом. При оцінці типових та комбінованих завдань комісія перевіряє:

уміння записати умову в скороченій формі;

навички перекладу фізичних величин в одиниці Міжнародної системи;

здатність працювати з формулами і виводити підсумкову формулу для розрахунків;

готовність пояснити всі етапи рішення і записати відповідь у правильній формі;

вміння проаналізувати і перевірити вірогідність одержаного результату.

Для учнів, які вивчають фізику поглиблено, квиток слід додати завдання підвищеної складності. Під час іспиту школярам дозволено використовувати калькулятор.

ДПА з інформатики


ДПА-2018 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Інформатика – це предмет, знання якого, безумовно, стане в нагоді вам в житті
Проводить атестацію необхідно за квитками, в яких виділено три частини:

перша – 12-14 завдань у формі тестів, в яких потрібно знайти один вірний відповідь, тестів з кількома варіантами вірної відповіді і завдань, що вимагають встановити відповідність між компонентами;

друга – 1 завдання відкритої форми, яка передбачає наявність розгорнутої відповіді у вигляді блок-схеми алгоритму;

третя – 2 завдання, які виконуються на комп'ютері (одне з них передбачає написання програми).

ДПА з мови і літератури національних меншин


Даний вид іспиту за вибором в 2018 році можуть складати учні, які закінчили 9-й клас в школі з навчанням або вивченням мов національних меншин. Квитки по мові можуть бути складені в одній з двох форм:

перша – диктант, текст якого має розкривати питання естетичного чи етичного характеру, торкатися природи рідного краю, історичного минулого, звичаїв або традицій народів, що проживають в Україні (болгар, молдаван, поляків, румун, угорців тощо), великих діячів науки і культури. Обсяг диктанту – від 120 до 130 слів. Час написання – 60 хвилин;

друга – переказ творів класичної або сучасної літератури художнього, публіцистичного або науково-популярного стилю. В такій роботі перевіряється рівень оволодіння комунікативними навичками, знання орфографії та пунктуації, вміння логічно ракрывать зміст прочитаного тексту. Обсяг фрагмента для переказу має становити від 210 до 240 слів. Час, відведений на роботу, – 90 хвилин;

третя – тести, що перевіряють вміння учнів розпізнавати, групувати, класифікувати мовні одиниці, розуміти їх зміст, трансформувати речення і слова, приводячи їх у правильну форму. Тести припускають вибір одного або кількох правильних відповідей, на встановлення відповідності між компонентами, а також розуміння прочитаного тексту. На таку роботу відводиться 90 хвилин.

Екзаменування з літератури може мати вигляд:

твори у вигляді критичної статті або рецензії;

тестів з вибором одного вірного відповіді з 4-х, двох вірних відповідей з 5-ти, встановленням послідовності в художньому творі, записом короткої відповіді (факт з життя письменника, визначення культурної епохи, стилю, напрями), або написанням розгорнутої відповіді. Для такої роботи рекомендовано виділити 90 хвилин.

Особливості ДПА для 4 класу

На підсумкову атестацію для учнів молодшої школи винесені такі предмети:
українська мова;

математика;

літературне читання.
Дати іспитів затверджуються індивідуально в кожній окремо взятій школі. Остаточне розклад буде відомий в квітні 2018 року. Основні положення екзаменації: ДПА проходить у письмовій формі, а завдання для неї розробляють учителі-предметники, які орієнтуються на вимоги освітніх програм Міносвіти; учні пишуть роботу протягом одного уроку (45 хвилин); завдання для учнів можуть бути написані на звичайній дошці, спроектовані на електронну дошку або роздані учням у вигляді окремих листків-квитків; атестаційні роботи повинні містити навчальний матеріал, який був вивчений учнями в рамках шкільної програми, а завдання повинні мати різні рівні складності і носити комплексний характер. Розглянемо особливості структури і змісту кожного з іспитів.

ДПА з української мови

Квитки можуть бути розроблені за однією із двох можливих схем. Перша схема передбачає диктант або текст для переписування, в якому пропущені деякі орфограммы. Робота будується так, щоб учень міг показати свої навички в правописі, мовленнєві навички, творчі здібності та вміння зв'язно висловлювати думки, тому в неї будуть включені додаткові завдання, спрямовані на виявлення та оцінку всього вищепереліченого.
ДПА-2018 для 4 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
Один з іспитів перевірить знання школярами рідної мови – українського Міністерство освіти рекомендує таку структуру роботи: Диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів. Завдання до тексту, які перевіряють мовні знання і вміння учнів. Всього таких завдань може бути 4 кожне з яких оцінюється в 1 бал. Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 пропозицій. Дана частина роботи може принести ще 2 бали. Друга форма роботи передбачає комбінацію диктанту (або тексту з пропущеними словами) і тестів, які перевірять правопис та мовленнєві навички учнів. Міносвіти рекомендує таке зміст роботи: Диктант або текст для переписування об'ємом від 25 до 30 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст оцінюються в 3 бали. Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 речень. Дана частина роботи може принести ще 2 бали. Тестові завдання закритого типу, у яких школяр повинен буде вибрати одну вірну відповідь з трьох запропонованих. Кожен тест оцінюється в 1 бал. Тести відкритого типу, на які потрібно дати короткий відповідь або встановити відповідність між шістьма компонентами. Ця частина складається з одного тіста і може принести учневі 2 бали. Тести відкритого типу з короткою відповіддю. Такий тест також може бути тільки один і оцінюється в 2 бали. Виконання всіх видів робіт оцінюється в 12 балів максимум.

ДПА по літературному читання

Учитель має право сформувати два види екзаменаційних квитків. Перший вид – це робота, в основі якої знаходиться текст для читання про себе, а також завдання з даного тексту, які перевіряють розуміння прочитаного, творчі здібності та вміння висловлювати власну думку. Міносвіти рекомендує таке зміст і структуру роботи: Незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинно перевищувати 2 одиниці. Максимальна довжина речень – 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали. Завдання, складене на основі тексту, який перевіряє розуміння сенсу прочитаного і вміння працювати з текстом. Таких завдань може бути 6 кожне оцінюється в 1 бал. Одне завдання творчого характеру, в якому потрібно письмово висловити власну думку. Обсяг написаного повинен становити 2-3 пропозиції. За таку роботу можна заробити 2 бали.
ДПА-2018 для 4 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
Щоб успішно здати літературне читання, потренуйтеся з дитиною заздалегідь Друга форма квитка заснована на тексті для читання і складених за нього тестових і творчих завдань. Пропонується дотримуватися такої структури: Незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати 1 одиницю, а пропозиції повинні складатися не більше ніж з 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали. Тести закритого типу, в яких потрібно вибрати одну відповідь з трьох запропонованих у квитку. Тестів може бути 2 кожен приносить 1 бал. Тести, які передбачають, що учень дасть коротку відповідь. Завдання оцінюється в 2 бали. Тести відкритого типу, в яких потрібно встановити відповідність між 6 компонентами (1 тест, за який нараховується 2 бали). Творче завдання, в якому потрібно висловити свою думку щодо прочитаного художнього тексту. Учень повинен написати 4-5 речень (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали). Перевірка читання про себе здійснюється наступним чином – учням пропонується взяти ручки чи олівці і починати читання по команді вчителя. По закінченню трьох хвилин вчитель зупиняє читання, а школярі ставлять крапку біля слова, на якому були змушені зупинитися. Учитель відзначає прогрес кожного учня, а потім дає їм час дочитати до кінця, щоб мати можливість працювати з завданнями, складеними на основі фрагмента. Максимум балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.

ДПА з математики

В даному випадку вчителям-предметникам також дається вибір з двох можливих форм атестаційної роботи. Перша форма виглядає наступним чином: Завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали. Вираз з дужками, в якому потрібно працювати з многоцифровыми числами і здійснювати дії в певному порядку (1 завдання 2 бали). Завдання на порівняння чисел і перетворення величин (2 завдання по 1 балу за кожне). Завдання на знаходження частини від числа (1 завдання, яка оцінюється в 1 бал). Робота з геометричним матеріалом, що складається з 2 завдань по 1 балу за кожне. Творча задача, в якій потрібно застосувати логіку (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали). Друга форма математичного іспиту відрізняється включенням тестової частини. Обчислення до тестів учень повинен записувати і здавати разом з листочками тестування, щоб учитель бачив хід виконання робіт. Рекомендується скласти квиток з таких завдань:
Тести відкритого типу, в яких потрібно вибрати вірний варіант 1 з трьох запропонованих (3 тіста по 1 балу).

Тести відкритого типу, в яких потрібно встановити послідовність чи знайти відповідності між компонентами (2 тесту по 2 бали за кожне).

Тести відкритого типу, що передбачають коротку відповідь (1 завдання, яка оцінюється в 2 бали).

Завдання, що передбачає розгорнуту відповідь (1 завдання, за яку нараховується 3 бали).

Максимум балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.
ДПА-2018 для 4 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
Не запускайте математику з першого класу, щоб потім не завалити ДПА!

Як підготуватися до ДПА?

Основна мета батьків при підготовці до іспитів – заспокоїти дитину і не допускати зайвих хвилювань. Звичайно, ДПА – це не звичайна контрольна робота. Але це і не ЗНО, від якого багато в чому залежить майбутнє учня. Підготовка до підсумкової атестації буде успішною, якщо дотримуватися декількох порад:
напишіть з дитиною хоча б кілька диктантів та творів на теми, які йому цікаві. Така робота допоможе зрозуміти, які помилки найчастіше допускає школяр, та попрацювати над їх усуненням;

складіть план читання українських художніх творів, щоб розвинути техніку читання про себе. Розпитуйте дитину про прочитаний твір, щоб він прагнув не просто читати як можна швидше, але і розуміти, про що йде мова;

якщо ваша дитина пропустив якісь уроки в школі і не дуже добре розуміє наступний матеріал, сядьте з ним і розберіться у втрачених темах. Якщо цього не зробити, нерозуміння буде рости зразок сніжного кома;

за пару місяців до ДПА починайте повторювати всю шкільну програму, щоб освіжити і закріпити знання.


Кiлькiсть переглядiв: 557

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.