Порядок державної підсумкової атестації учнів 9-х класів з хімії у 2016 році |
Атестаційна робота ДПА з хімії укладається вчителем із завдань, що охоплюють різні теми курсу хімії основної школи у такому співвідношенні:
Відсоток завдань | Клас | Теми |
15 | 7 | початкові хімічні поняття;прості речовини метали і неметали. |
45 | 8 | кількість речовини, розрахунки за хімічними формулами;основні класи неорганічних сполук;періодичний закон і періодична система хімічних елементів Менделєєва;будова атома хімічний зв’язок і будова речовини. |
40 | 9 | розчини;хімічні реакції;найважливішіорганічні сполуки. |
Атестаційна робота складається iз завдань різних типів i рівнів складності, зокрема: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності; завдання з короткою відповіддю, серед яких завдання на відтворення генетичного зв’язку між класами неорганічних сполук, завдання на складання рівнянь окисно-відновних реакцій та електронних балансів до них, реакцій йонного обміну в молекулярній та йонній формах; завдання з розгорнутою відповіддю, серед яких задачі різних типів, які передбачають розгорнутий запис розв’язування задачі з обґрунтуванням кожного етапу.
До атестаційної роботи включаються завдання на визначення рівня сформованості основних умінь та способів дій, які можна пропонувати як в тестовій формі, так і у вигляді завдань з короткою або розгорнутою відповіддю, а саме:
- називати речовини за їх формулами, типи хімічних реакцій;
приклади завдань:
Установіть відповідність між назвами кислот і хімічними формулами:
Назва кислоти | Хімічна формула |
А нітратна | 1 H2SO3 |
Б нітритна | 2 HNO2 |
В сульфатна | 3 H2S |
Г сульфідна | 4 HNO3 |
5 H2SO4 |
Укажіть хімічну формулу етанолу:
- складати формули найважливіших неорганічних та органічних сполук вивчених класів, схеми будови атомів перших 20 елементів періодичної системи, рівняння хімічних реакцій;
приклади завдань:
Укажіть валентність Сульфуру у леткій сполуці з Гідрогеном:
Складіть хімічне рівняння реакції хлоридної кислоти з магнієм.
Укажіть електронну формулу атома Силіцію.
- характеризувати елементи (від Гідрогену до Кальцію) за їх положенням у періодичній системі та особливості будови їх атомів, хімічні властивості речовин – представників різних класів неорганічних сполук, процеси окиснення і відновлення;
приклади завдань:
Користуючись періодичною системою, схарактеризуй хімічний елемент Натрій.
Укажіть колір лакмусу в розчині, що утвориться при розчиненні у воді сульфур (IV) оксиду:
А синій | Б червоний | В фіолетовий | Г жовтий |
Установіть генетичний ланцюжок добування з кальцій гідрогенкарбонату кальцій гідроксиду. Складіть відповідні хімічні рівняння.
А | Са(НСО3)2 |
Б | СаО |
В | СаСО3 |
Г | Са(ОН)2 |
- визначати належність речовин до певного класу, тип хімічної реакції, вид хімічного зв’язку у типових прикладах, ступінь окиснення елементів, можливість перебігу реакцій йонного обміну;
приклади завдань:
Укажіть реакцію обміну:
А | взаємодія магнію з хлором |
Б | взаємодія магній оксиду з нітратною кислотою |
В | взаємодія магнію з хлоридною кислотою |
Г | взаємодія магній оксиду з карбон(IV) оксидом |
Укажіть пару речовин, у складі яких є хімічний елемент зі ступенем окиснення 0:
1) CO2 | 2) O2 | 3) NH3 | 4) NO | 5) HCl | 6) N2 |
А 1, 3 | |||||
Б 2, 6 | |||||
В 3, 5 | |||||
Г 2, 4 |
- обчислювати об’єм газу за нормальних умов, відносну густину газів, масу, об’єм, кількість речовини реагентів та продуктів реакції, об’ємні відношення газів за хімічними рівняннями;
приклад завдання:
Укажіть співвідношення між об’ємами метану й кисню у реакції повного окиснення:
А V(CH4) : V(O2) = 1 : 1Б V(CH4) : V(O2) = 1 : 2В V(CH4) : V(O2) = 1 : 4Г V(CH4) : V(O2) = 2 : 1
Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання атестаційних робіт можна використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації 3 хімії, або інші збірники завдань з хімії, що мають відповідний гриф.
Під час проведення державної підсумкової атестації з хімії учням дозволяється користуватися калькуляторами і таблицями: «Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва», «Розчинність кислот, солей, основ та амфотерних гідроксидів у воді», «Ряд активності металів».
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році, затверджених Наказом МОН № 94 від 08 лютого 2016 року.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.